halaszlo.blog.hu

Nagy divat lett ez a blog írás mostanában, hát gondoltam, én is elkezdem...

Flash ActionScript3 02

2009.02.10. 15:39 halaszlo

Tween könnyedén - Tweener

Szeretném a szokásos actionscript komponensek és metódusok ismertetésétől eltérően inkább az ingyen fejlesztést elősegítő megoldásokat kiemelni. Ezek közül a legfontosabb a Tweener "osztály csomag". Ezzel tudjuk mozgatni a különböző objektumokat, és tudjuk változtatni a különböző paramétereket (például szín, átlátszóság, méret, stb), úgy hogy átmenet is van. Ezek az átmenetek lehetnek lineárisak, gyorsulóak, lassulóak, pattogók és még rengeteg féle mód van a paraméterek változtatására.

Amint letöltjük a Tweener csomagot (tweener_1_31_74_as3.zip), tömörítsük ki egy könyvtárba. Fontos, hogy hozzunk létre egy külön könyvtárat, amibe a zip fájl tartalmát pakoljuk (pl. Tweener_1_31\caurina\transitions\..). Később erre könyvtárra kell majd hivatkoznunk. A legutóbbi programot ott fejeztem be, hogy rajzoltunk egy négyzetet.
 

FlashDevelop-ban külső osztályokat a Project - Properties menü - Classpaths fül - Add Claspath gombjával adhatunk meg. A Browser ablakban keressük meg és válasszuk ki azt a könyvtárt, amit létrehoztunk (ami tartalmazza a caurina alkönyvtárat).
Az oldalsó Project ablak így módosul:





 

 



Így már meg is tudjuk hívni a Tweener osztályt az import részben:

import caurina.transitions.Tweener;

Elég beírni azt, hogy import Tweener és a FlashDevelop megkeresi az útvonalat. Viva FlashDevelop!
Ezután használhatjuk a Tweener osztályt a Main függvényben egy új "átmenet" létrehozásához. Ehhez a Tweener osztály addTween metóduát kell alkalmaznunk:

Tweener.addTween(this, { x:100, time:1, transition:"linear" } );

Az addTween-nek két paramétere van: az első az objektum neve, amelyet szeretnénk mozgatni színezni, stb.
A második paramáter pedig egy kapcsoszárójelek között felsorolt paraméterlista. Itt mondhatjuk meg, hogy az objektum paraméterét mire, mennyi idő alatt (másodpercben mérve) és milyen "stalusban" szeretnénk módosítani.
A teljes programunk így változik:


package
{
    import flash.display.Sprite;
    import flash.events.Event;
    import caurina.transitions.Tweener;

    public class Main extends Sprite
    {
        public function Main():void
        {
               this.graphics.lineStyle(1);
               this.graphics.drawRect(10, 10, 100, 100);
               Tweener.addTween(this, { x:100, time:1, transition:"linear" } );
        }
    }
}



Próbáljuk ki a "linear" helyett az "easeOutBounce" típust.
Itt találhatunk ismertetőt a különböző átmenet típusokhoz: Tweener Transition Types.

Jó szórakozást!

Szólj hozzá!

Címkék: flash tutorial programozás actionscript tween tweener

A bejegyzés trackback címe:

https://halaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr21934845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása