Tween könnyedén - Tweener
Szeretném a szokásos actionscript komponensek és metódusok ismertetésétől eltérően inkább az ingyen fejlesztést elősegítő megoldásokat kiemelni. Ezek közül a legfontosabb a Tweener "osztály csomag". Ezzel tudjuk mozgatni a különböző objektumokat, és tudjuk változtatni a különböző paramétereket (például szín, átlátszóság, méret, stb), úgy hogy átmenet is van. Ezek az átmenetek lehetnek lineárisak, gyorsulóak, lassulóak, pattogók és még rengeteg féle mód van a paraméterek változtatására.
Amint letöltjük a Tweener csomagot (tweener_1_31_74_as3.zip), tömörítsük ki egy könyvtárba. Fontos, hogy hozzunk létre egy külön könyvtárat, amibe a zip fájl tartalmát pakoljuk (pl. Tweener_1_31\caurina\transitions\..). Később erre könyvtárra kell majd hivatkoznunk. A legutóbbi programot ott fejeztem be, hogy rajzoltunk egy négyzetet.
FlashDevelop-ban külső osztályokat a Project - Properties menü - Classpaths fül - Add Claspath gombjával adhatunk meg. A Browser ablakban keressük meg és válasszuk ki azt a könyvtárt, amit létrehoztunk (ami tartalmazza a caurina alkönyvtárat).
Az oldalsó Project ablak így módosul:
Így már meg is tudjuk hívni a Tweener osztályt az import részben:
import caurina.transitions.Tweener;
Elég beírni azt, hogy import Tweener és a FlashDevelop megkeresi az útvonalat. Viva FlashDevelop!
Ezután használhatjuk a Tweener osztályt a Main függvényben egy új "átmenet" létrehozásához. Ehhez a Tweener osztály addTween metóduát kell alkalmaznunk:
Tweener.addTween(this, { x:100, time:1, transition:"linear" } );
Az addTween-nek két paramétere van: az első az objektum neve, amelyet szeretnénk mozgatni színezni, stb.
A második paramáter pedig egy kapcsoszárójelek között felsorolt paraméterlista. Itt mondhatjuk meg, hogy az objektum paraméterét mire, mennyi idő alatt (másodpercben mérve) és milyen "stalusban" szeretnénk módosítani.
A teljes programunk így változik:
package
{
import flash.display.Sprite;
import flash.events.Event;
import caurina.transitions.Tweener;
public class Main extends Sprite
{
public function Main():void
{
this.graphics.lineStyle(1);
this.graphics.drawRect(10, 10, 100, 100);
Tweener.addTween(this, { x:100, time:1, transition:"linear" } );
}
}
}
Próbáljuk ki a "linear" helyett az "easeOutBounce" típust.
Itt találhatunk ismertetőt a különböző átmenet típusokhoz: Tweener Transition Types.
Jó szórakozást!