halaszlo.blog.hu

Nagy divat lett ez a blog írás mostanában, hát gondoltam, én is elkezdem...

Flash ActionScript3 01

2009.02.06. 16:44 halaszlo

Kis napi rajozlás

ActionScript programozással folytatom a tegnapi "leckét".
Töröljük ki a felesleges sorokat a FlashDevelop által létrehozott alap programból.
Töröljük ki az init eljárást, a Main függvény belét és az author-ra vonatkozó sorokat.
Így már szerintem sokkal egyszerübb Default programvázat kapunk:


package
{
    import flash.display.Sprite;
    import flash.events.Event;
   
    public class Main extends Sprite
    {
        public function Main():void
        {
           
        }
    }
}


Aki Adobe Flash-hez van szokva, annak furcsa lehet a Sprite komponens. Ez gyakorlatilag ugyanaz, mint a MovieClip csak a Frame rész ki van hagyva belőle, így elvileg egyszerűbb és ezáltal kisebb is. De a MovieClip ugyanúgy megtatlálható itt is.
Fontos, hogy az .as fájlnak és az osztálynak (class) ugyanaz legyen a neve. (Jelen esetben Main). Szóval ha megváltoztatjuk valami.as-re akkor az osztály definicióját is át kell írni class valami-re.
Az osztály definición belül pedig az osztály nevével megegyező nevű függvény az úgynevezett konstruktor, ami automatikusan lefut. Egyelőre még üres, de ha írunk bele valamit, akkor az csak akkor fut le, ha ugyanaz a neve, mint az osztálynak.
Javaslom, hogy hagyjunk mindent Main néven.

Jó lenne, ha csinálna is valamit ez a program. Írjuk be a Main függvény belsejébe a következő 2 sort:
this.graphics.lineStyle(1);
this.graphics.drawRect(10, 10, 100, 100);

A teljes program így alakul:


package
{
    import flash.display.Sprite;
    import flash.events.Event;
   
    public class Main extends Sprite
    {
        public function Main():void
        {
               this.graphics.lineStyle(1);
               this.graphics.drawRect(10, 10, 100, 100);
        }
    }
}


Jaj de szép négyzetet rajzoltunk. Az első sor határozza meg, hogy milyen vonallal rajzoljunk (1 pixel vastagságú), a második pedig azt, hogy mit (az x=10, y=10 koordinátáktól kezdve 100 széles és 100 magas négyzetet).

Hát, ennyi fér bele mára...

Szólj hozzá!

Címkék: flash tutorial programozás actionscript

A bejegyzés trackback címe:

https://halaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr18926894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása