halaszlo.blog.hu

Nagy divat lett ez a blog írás mostanában, hát gondoltam, én is elkezdem...

FlashDevelop 02

2009.02.05. 14:13 halaszlo

Flash Develop - New Project

Folytatom a  FlashDevelop -al kapcsolatos eszmefuttatásokat.
Telepítés után az első megnyitáskor új projekt létrehozásához kattintsunk a 'New Project'-re.


 

 

 

 

 


Ekkor kapunk egy új ablakot, ami valahogy így néz ki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez egyébként változó (arra, hogy mitől, még nem jöttem rá), mindenesetre vagy az AS3 projectet, vagy az AS3 csoport alatt a Default Projectet kellene választani.
A Browse-al válasszuk ki projekt helyét (Location) és érdemes kipipálni a 'Create directory...'-t is, mert így létrehoz a projektünknek egy új könyvtárat, olyan névvel, amit a 'Name' mezőben megadunk.
Ha minden kész, kattintsunk az OK-ra.
A főképernyőn nem változott semmi, de jobb oldalt a 'Project' ablakban megjelent egy fa szerkezet. Nyissuk le az scr könyvtárat.

 

 

 

 

 

Találunk itt egy Main.as fájlt.  Kattintsunk rá kétszer. Ekkor a főképernyőn megnyitja szerkesztésre:


package
{
    import flash.display.Sprite;
    import flash.events.Event;
    /**
     * ...
     * @author ...
     */
    public class Main extends Sprite
    {
        public function Main():void
        {
            if (stage) init();
            else addEventListener(Event.ADDED_TO_STAGE, init);
        }
        private function init(e:Event = null):void
        {
            removeEventListener(Event.ADDED_TO_STAGE, init);
            // entry point
        }
    }
}


Ennek a futtatásához azonban még szükségünk lehet egy FlexSDK-hoz. Ez a korábbi verziókban mintha nem lett volna, de most valamiért már szükséges.
Valójában a Flex (annak aki még nem hallott róla), az Adobe egy ingyenes és nyílt forráskódú fejlesztőeszköze. Letöltése után csomagoljuk ki és másoljuk az eredményt bárhova.
Ha futtatni szeretnénk az új scriptünket a Ctrl+Enter megnyomásával, akkor kérheti, hogy az AS3 környezetet állítsuk be:

 

 

 

Nyomjunk Ok-t és a következő ablakkon keressük meg a FlexSDK location sort:

 

Itt keressük meg, vagy írjuk be annak a könyvtárnak az útvonalát, ahova a FlexSDK-t kitömörítettük. Ha megvan, akkor zárjuk be ezt az ablakot és nyomjuk meg újra a Ctrl+Entert.

Ha minden jól ment, most már befordítja és meg is nyitja a scriptünket, ami egy üres ablak lesz, úgyanis az új scriptünk (annak ellenére, hogy elég sok sorból áll) nem csinál semmit.
Folytatása már az Flash ActionScript résszel folytatódik.

 

Szólj hozzá!

Címkék: flash ingyen tutorial programozás flashdevelop actionscript

A bejegyzés trackback címe:

https://halaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr90924425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása